Jumaat, 9 April 2010

GU Jam 6.23am Msia time . Gu kini = 1.5275

Selamat pagi semua.

Alhamdulillah, seperti yang diramal, GU benar-benar naik tinggi. Kini : 1.5275 dan telah mencapai peringkat ketinggian 1.5277 sebentar tadi.

V tak re-enter, sebab mengantuk sangat dan terlelap selepas catatan terakhir semalam. Bagi yang ada memiliki Order BUY dan tak close semalam, maka telah berada keadaan untung lebih 70pips dalam satu malam tadi sahaja ! TAHNIAH !

Pada masa ini, GU dalam keadaan side-ways atau ranging. BERHATI-HATI dan bersedia untuk Reversal (Kejatuhan semula GU).

Pada carta H1, dari satu sudut, GU menunjukkan potensi untuk naik lebih tinggi, sebab, SMA10 dan SMA20 dah bersilang dan menjadi SUPPORT atau PENYOKONG kepada pair ini untuk terus naik lebih tinggi. Kat H4, GU sideways atau Ranging.

Dalam masa setengah jam, atau beberapa minit dari sekarang (Mungkin juga beberapa jam), GU akan mengalami LEDAKAN PERGERAKAN yang sangat KUAT , sebab, GU kini berada dalam keadaan sideways KAT H4, ia boleh naik, DAN berpotensi juga untuk turun dengan TERAMAT-AMAT jauh.

Namun begitu, Kat H1, tanda reversal telah muncul mengesahkan GU akan turun. Stokastik dah overbought dan disokong oleh Price action movementnya. Kini kita perlu menunggu tanda PENGESAHAN REVERSAL dari H4 pula.

Jangan lupa beri tumpuan pada Price Action movement kat semua time frame untuk mengenalpasti tanda-tanda awal reversal untuk turun.

v